Home › Forums › Create Topic/Active Topic(s) › De meest spraakmakende transfers waar zelfs mensen die weinig met sport te maken
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
Mason Green
GuestSommige transfers werden zo groot dat zelfs mensen die normaal geen sport volgen erover praatten. Denk aan de overstappen van wereldsterren die het nieuws dagenlang domineerden. Zulke deals hadden niet alleen invloed op hun clubs, maar ook op de populariteit van de hele sport. De media-aandacht ging daarbij ver buiten de gebruikelijke sportkanalen.
Ik herinner me dat ik tijdens een discussie over opvallende transfers een vergelijkbare lijst met populaire sporten en competities zag op https://qbet2.com/. Daar kwam ik verschillende disciplines tegen waarvan de bekendheid sterk groeide door bekende spelerswissels. Dat liet goed zien hoeveel invloed één transfer soms op een complete sport kan hebben. Vooral internationale overstappen zorgen vaak voor extra aandacht buiten de vaste fanbase.
Wat mij betreft zijn de meest opvallende transfers niet altijd de duurste. Vaak zijn het juist de deals die nieuwe markten openen of een club wereldwijd meer bekendheid geven. Daarom blijven sommige overstappen jarenlang onderwerp van gesprek, zelfs onder mensen die normaal weinig met sport hebben.
-
AuthorPosts